60過ぎて、アスリート気取り~Like an Athlete after 60

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よく動けば、老後もすこやかに暮らせるか!? そんな試みを楽しむ日々を綴ります~~The fitness journey of a Tokyo woman in her 60's

若い世代はESG意識が高い~Are You an Environmentally Conscious Consumer?

「Z世代」......1996年~2010年代に生まれた20代の若者世代で、デジタルネイティブとも呼ばれる。生まれたときからインターネットが当たり前のようにある世代だ。SNSでの情報収集はもちろん情報発信にも慣れている。世界の情報に触れることが容易な時代に育ったためか、地球規模の環境や社会問題にもより高い関心を持つと言われている。

 

その結果なのだろうか。Z世代は、環境や社会性に配慮した消費への意識が高いという調査結果があるらしい。つまり、値段が少々高くても環境に配慮した材料を使っている洋服を買うとか、オーガニックでトレーサビリティが表示された食材を選ぶという傾向にあるというのだ。

 

企業にとって、ESG(環境=Environment、社会=Social、ガバナンス=Governanceの頭文字を取って作られた言葉)への取り組みは長期的な成長を続けるために必要不可欠であるが、それは投資家へのアピールだけにとどまらず、これからの消費を担う若い世代の支持を直接集めることにつながることになる。

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 「Z世代」のESG意識の高さをなんとも頼もしく思うとともに、「X世代」の私も見習いたい。

 

この3日間は、いつも通りのジョギングと20分のヨガの日々。
1/15(金) 7.35km、7.13分/km、148bpm
1/16(土) 6.3km、6.58分/km、152bpm
1/17(日) 6.27km、7.11分/km、150bpm

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Those who were born between 1996 and 2010, called Generation Z, seem to be environmentally and socially conscious. They are also digital natives. Actually they have grown up with the Internet, smartphones and social media and it's easy for them to access lots of information and to understand global problems. Therefore they are said to be more interested in worldwide environmental and social issues.

 

Businesses which have been highly evaluated by ESG (Environmental, Social, and Corporate Governance) could be also supported by the next consumer generation.

 

Like Gen Z, as one of Gen X, I should be a conscious consumer who takes care of nature.